Oszd meg!

2009. július 30., csütörtök

Tiramisu torta

Nemrég készítettem első tiramisumat (persze csak hamisan, nyers tojás nélkül, vaníliás pudinggal helyettesítve), de olyan elragadó ízélményt nyújtott, hogy Győző bácsi szülinapjára a tortát megálmodni sem tudtam volna más ízben, csakis tiramisuban. El is készítettem. Szeleteléskor a vanília puding miatt a krém kissé lágy lett (nem veszek többé krémhez vanília pudingot a Lidl-ben - irgumburgum!, mert tuti ez volt a ludas)

A kész torta:


Hozzávalók (egy 26 cm-es kapcsos tortaformához):
2 doboz (500 gr) mascarpone krémsajt, 2 főzős vanília puding, kb. 50 darab babapiskóta, feketekávé, rum vagy rumaroma, kb. 5 dl tej, 25 dkg cukor, a tetejére: kakaópor

Elkészítés:
Elkészítjük a krémet:
A mascarpone krémsajtot kikeverjük a 25 dkg porcukorral, majd ehhez hozzákeverjük a tejben megfőzött vanília pudingot, ami már kissé kihűlt.
Egy tortaformát belülről kirakunk babapiskótával úgy, hogy az alját levágjuk, kb. a tortaforma magasságáig legyen, hogy jobban megálljon, a már előzőleg elkészített masparponés krémből teszünk kicsit az aljára. A babapiskótákat rumos kávéba mártogatjuk, csak egy pillanatra, hogy ne ázzanak el, és lerakjuk vele a tortaforma alját, ha szükséges, eltörjük a piskótákat darabokra. Erre kerül a krém fele. Majd újabb kávés-rumos babapiskóta réteg jön, majd újabb mascarponés krém. A tetejét pedig kakaóporral megszórjuk. A felirathoz és a virágokhoz ollóval kivágtam a Boldog szülinapot feliratot és a virágokat, és azt tettem a krémre, hogy az a kakaós megszóráskor fehér maradjon. Körben a babapiskótákat pedig papírral letakartam, hogy azok ne legyenek kakaósak (hát, nem sikerült 100 %-osan, de majd máskor ügyibb leszek :) )
(A minta beszórása előtt a konyhaasztalon próbát végeztem)

Az elkészítés fázisai:

u. i. : Nagyon finom volt!

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű és ötletes!! Nem nagyon zavart volna, hogy lágy a krém, sőőt ... :-DDD

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is nagyon szép lett, és biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, és biztos finom is, így úgy határoztam hogy a hétvégére (születésnapra) meg is csinálom!!! :)
    Sajnos még kezdő háziasszony vagyok, és nehezen értelmezem a receptet, így szeretnék segítséget kérni, nehogy elrontsam.
    A hozzávalókhoz azt írta hogy fél liter tej kell hozzá, és 2 csomag vanília puding, de ha a pudingot megfőzöm az előírások szerint, ahhoz 1 liter tej kell... :S
    A kérdésem csak annyi, hogy csináljam meg fél liter tejjel a két csomagot, és mikor elkezd hűlni, akkor majd a mascarpone lazítja a krémet, vagy csináljam a puding papírja szerint, de akkor 1 literrel, és majd besűrűsödik? :D
    Válaszodat, segítségedet előre is köszönöm!!!
    Majd mindenképpen megírom az eredményt ha sikerült!! :D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails