Oszd meg!

2009. szeptember 22., kedd

Sörkifli

A jól bevált kelt tészta receptemet használtam fel a sörkifli készítéséhez. Több napig finom és puha marad, ha egy műanyag tálban tároljuk. Most már dukált nagyon valami sósság készítése, mert az utóbbi időben általában csak édes sütemények készültek.



Hozzávalók:
60 dkg liszt, 1 pohár tejföl, 10 dkg margarin, 2 teáskanál só, 1,5 dl cukros tejben felfuttatott 5 dkg élesztő, megkenéshez: egy tojás, köménymag vagy szezámmag vagy lenmag, vagy reszelt sajt a tetejére szóráshoz

Elkészítés:

A tésztához valókat összedolgozzuk, megdagasztjuk kézzel vagy kenyérsütőgép dagasztó fokozatán. Meleg helyen lefedve kb. 1 óra hosszat kelesztjük. A tésztát kb. 8 részre elvágjuk, mindegyiket kör alakúra nyújtjuk ki lisztezett gyúródeszkán. A köröket még további nyolc részre osztjuk fel, és lazán feltekerjük kifli formára. A kifliket tepsibe sorakoztatjuk, tetejüket megkenjük felvert tojással, egy kis sóval megszórjuk még a tetejét, és rászórjuk a köménymagot, vagy szezámmagot, lenmagot vagy reszelt sajtot. Előmelegített sütőben közepes fokozaton megsütjük aranysárgára.
Tipp: sonkát vagy bacont lehet a kifli belsejébe tekerni!

Én most lenmaggal és szezámmaggal szórtam meg:

A kör alakúra kisodort tésztát nyolc egyenlő részre vágom:

Készülnek a sörkiflik:

7 megjegyzés:

  1. Hmmmm, az ilyesmi nálunk is igen kapós szokott lenni :-)

    Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek a kiflik! Gratulálok!! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták!!! Persze mint mindig. Még soha nem sütöttem, de lehet lassan itt az ideje.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek! Én is szeretem töltögetni őket.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a dicsérő szót mindenkinek! :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails