Oszd meg!

2010. május 4., kedd

Születésnapi torta

Férjem ápr. 24-én volt 36 éves. Az ő részére készítettem ezt a tortát. Nem vagyok nagy mester a tortasütésben, általában rendelni szoktunk ilyen alkalmakra, de most minden varázserőmet bevetettem, és nekiveselkedtem a 2 kisgyermek mellett.
Nemsokára egy éves kislányom közben úgy kipakolt a konyhaszekrényből, hogy lépni is alig tudtam, kisfiam még elvolt nagyobb csínytevések nélkül.
Hát ja.... de jó annak, akinek nem kell félpercenként félbeszakítania az ilyesfajta konyhás műveleteket.....



Tésztája sima piskótatészta. (nem púposodott fel, és nem süppedt be sem! :-))) ez nagy szó nálam!!!
Krémje:
1 mascarpone krémsajt, 1 gesztenyemassza, 1 csomag vaníliás puding, 2,5 dl tej, cukor, kb. 10 dkg margarin

A krémsajtot és a gesztenyemasszával és a porcukorral, és egy kis vaníliás cukorral kikevertem jól, majd hozzáraktam a margarint. Közben a vaníliás pudingot a tejjel sűrűre főztem, és belekevertem a krémbe.
Eszméletlenül finom, krémes gesztenyés krémet kaptam....

Bevonatnak tejszín helyett hulalát vertem fel, most nem hibázhattam.... (egyébként kerülöm az E-betűs tartalma miatt). Ezzel vontam be, majd díszítettem.

A csokivirágok készítéséhez olvasztottam egy kis étcsokit harmadannyi margarinnal, ezt egy nylonzacsiba tettem, melynek csücskét kivágtam, és zsírpapírra nyomtam a virág mintákat. Hogy gyorsan megdermedjen, mivel sok időm nem volt, betettem a hűtőbe, pillanatok alatt kemény virágok kerekedtek belőle.

Férjemnek és a családnak is nagyon tetszett. Én is örültem neki, hogy legalább olyan szép lett, mintha rendeltünk volna, és ez mégis szívhezszólóbb volt....

(Máj. elsejére magamnak szülinapomra is ilyent csináltam, csak a díszítés volt kicsit más, és kakaós tésztából.)

Kislányom máj. 20-án lesz egy éves. Neki is én fogok sütni, valami kis rózsaszínest próbálok összehozni.



11 megjegyzés:

  1. Gyönyörűszép lett a torta kívül-belül. Isten éltessen Benneteket! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép!
    Ügyes vagy!!

    Boldog szülinapot nektek!!

    VálaszTörlés
  3. Boszi ez gyönyörű lett! Boldog szülinapot nektek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép! Gratulálok! És a gesztenyekrémet vittem.:)

    VálaszTörlés
  5. A jó Isten éltesse erőben, egészségben, békességben, boldogságban!:)

    Ha hiszed, ha nem, kisértetiesen hasonló tortát csináltam egy pár hete... De még idő, mire posztolom...:))))

    VálaszTörlés
  6. csodálatos lett de én tudtam ,hogy ügyi vagy!!

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép lett ez a torta, nagyon ügyes vagy!!!
    Boldog születésnapot a férjednek, így utólag.:)

    VálaszTörlés
  8. Ó, köszönöm mindenkinek! :-)))

    VálaszTörlés
  9. Csodaszép lett! És a gesztenyés-mascarpones krém ... hmmm, nagyon jó ötlet! :)

    Párodnak boldog születésnapot :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails