Oszd meg!

2009. augusztus 30., vasárnap

Milliomos szelet

Kicsit laposka lett, az eredeti recept a "hibás", ugyanis szerintem a krémhez elkelt volna a dupla mennyiségű sűrített tejci is. Viszont tényleg nagyon finom süti, most ettem ilyent először.


Hozzávalók:
a tésztához: 17 dkg liszt, 12 dkg vaj, 5 dkg cukor (én ezt kihagytam, az eredeti recept barna cukrot ír, így még karamellesebb íze lesz), csipet só
a krémhez: 5 dkg vaj, 2 tubus sűrített tej, csipet só (de nyugodtan lehet a duplája mindennek szerintem)
a csokimázhoz: 10 dkg étcsoki, 3 dkg vaj

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összegyúrom és egy kisebb tepsibe nyomkodom és megsütöm. Mikor kihűlt, elkészítem a krémet, azaz a vajat a sürített tejjel és csipet sóval egy lábosban felmelegítem, és addig főzöm, míg karamellszínű sűrű massza nem lesz. (Ez egy ideig eltarthat. - már azt hittem, hogy elrontottam, mert nekem az elején semmi jelét nem mutatta, hogy sűrűsödni akarna, de kitartottam :) )
Ezt kenjük a tésztára. Majd kis gázon megolvasztom az étcsokit a margarinnal, és a krémre kenem.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet! Már régóta szemezek én is ezzel a sütivel, egyszer nálam is sorra kerül. Ügyes vagy! :-))

    VálaszTörlés
  2. Én is régóta gondolkodom rajt,finomra sikeredhetett!

    VálaszTörlés
  3. Akkor nem vagyok vele egyedül, akinél ez a süti talonban van...
    Finom lehet ez nagyon!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails