Oszd meg!

2009. november 8., vasárnap

Karamellás torta

Torta készítésben nem nagyon vagyok a toppon, szeretnék egyszer olyan gyönyörű tortákat készíteni majd, mint Kiskukta. :)
(ez csak álom)
Első nekirugaszkodásra most ezt dobtam össze, és örültem, hogy sikerült, azért valahogy kinéz, és ráadásul nagyon finom is.
Férjem első ránézésre vakondtúrás tortának nézte. :)
Hát hasonló :-)
Ha tudtam volna, hogy tortát készítek, vettem volna rá valami díszítéket, vagy előre gondolkodtam volna, azonban ez csak úgy jött, úgyhogy dísznek az volt, ami volt itthon: egy kis babapiskóta, egy kis tortadara, egy kis Lillyfee szívecske.


Tészta:
Hozzávalók egy kisebb tortaformához:
4 db tojás, 2 evőkanál kakaó, 2 evőkanál étkezési keményítő, kb. 10-15 dkg liszt (nem mértem, csak burítottam - nem szeretek méregetni, ha csak úgy magam találom ki a receptet), cukor (na ezt sem mértem, ízlés szerint), kb. 5 dkg margarin, 1 zacskó sütőpor.

Elkészítés:
A tojások sárgáját a cukorral jó habosra keverem, majd hozzáadom a margarint, a kakaóport. A liszttel elkeverem a keményítőt és a sütőport, majd a tojásos masszához adom.
A tojásfehérjéket felverem kemény habbá és ezt a tészta másik feléhez adom. A kis tortaformát kivajazom, kilisztezem, és beleborítom a torta tésztáját. Előmelegített sütőben megsütöm, a végén tűpróbát végzek, hogy megsült-e a belseje.

Krém:
Hozzávalók:
1 vaníliás pudingpor, 1 tejkaramellás pudingpor, cukor ízlés szerint, kb. 15 dkg margarin, 5,5 dl tej

Elkészítés:
A vaníliás és tejkaramellás pudingport egy tálba borítom, hozzáadom a cukrot, és a tejet, csomómentesre elkeverem, és felforralom. Ha félig kihűlt, akkor hozzáadom a margarint, és habosra keverem. Ha teljesen kihűlt, akkor a tortát elvágom három felé, és a három réteg közé kenem.
Az oldalára is maradt még egy kis krém. Az oldalát ezután tortadarával szórtam meg.

Tetejére csokimázt raktam:
1 tábla étcsoki tortabevonót felolvasztottam kb. negyedannyi margarinnal, és ezt borítottam a tortára úgy, hogy oldalt is lefolyjon.
Amikor a csokimáz megszilárdult, kidíszítettem a torta tetejét: egy babapiskótát szeletekre vágtam, ebből kis kör alakot formáztam, majd tejszínhabot fújtam bele, amit megszórtam tortadarával.
A torta tetejére a külső részére még nyomtam habzsákból karamellás krémet.
Néhány szem Lillyfee szívecskét tettem még rá, hogy aranyosabb legyen.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szep lett,es a diszites is tokeletes!Nem beszelve milyen finom lehet:)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon szép lett,és biztos finom.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem nincs ezzel a tortával semmi gond. Jah, hogy többen álmododzunk róla, hogy Kiskukta nyomába érünk bármikor is... :))))

    VálaszTörlés
  4. Lassan már félek feltenni újabb tortákat, nekem ciki már, hogy engem emlegettek annyit a díszítéssel kapcsolatba.:) Hidd el, hogy a díszítést netről tanultam, na meg az itthoni sok-sok gyakorlás, ami sokat számít.
    És nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy a torták nagy részét nem is magunknak sütöm, szülinapra, névnapra stb, arra dukál egy szépen bevont, kidíszített torta, de ha csak saját részre csinálom ünnep nélkül, akkor az egyszerübbre szavazok, mint pl ez is. Ez is nagyon nagyon szép!!!!! Én szivesen ennék belőle egy szeletet!

    VálaszTörlés
  5. Egy hirtelen felindulásból elkövetett torta :-) Gyönyörű lett, hidd el!


    Kiskukta, Te pedig csak nyugodtan nyűgözz le minket! Mi meg tőled tanulunk :-) És ez így jó :-)

    VálaszTörlés
  6. Bravó! Remek kis tortát alkottál!! Szuper! :-))

    VálaszTörlés
  7. Kiskukta,csak ne szabadkozz,ami jar az jar.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek! És Kiskukta, ne legyen ciki, igenis te vagy a TORTAMESTER csupa nagybetűvel az én szememben!!! :))

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Bocsánat,egy betü kimaradt. Szóval,ami igaz,az igaz,szerintem se szabadkozzon a Kiskukta!:-))
    Ügyes boszi voltál,Gasztroboszi!
    Gratulálok!:-))

    VálaszTörlés
  11. Csajok, köszi, akkor nem szabadkozom, és már várom, hogy újbb tortát süthessek, mert elvonási tüneteim kezdenek lenni.:)) De sajna most nem tudom mikor fogok tortázni előre láthatóan.:(

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails