Oszd meg!

2009. november 7., szombat

Szilvásgombóc

Már nagyon régen volt nálunk szilvásgombóc, és most úgy, de úgy megkívántam, hogy vacakolni való idő vele ide-oda, nekiálltam.


Hozzávalók:
kb. 1 kg krumpli, 1 tojás, só, liszt, amennyit felvesz, cukor, fahéj, szilva, zsemlemorzsa, kis olaj

Elkészítés:
A krumplikat megpucoljuk, darabokra vágjuk és sós vízben megfőzzük, majd krumplinyomóval összenyomjuk. Ha kicsit kihűlt, hozzáadjuk a tojást, és annyi lisztet, amennyit felvesz, hogy egy közepesen kemény tésztát kapjunk. Az sem jó, ha túl lágy, akkor hamar szétfő, ha kemény, akkor meg nem élvezetes enni. Összegyúrjuk, majd kinyújtjuk kb, 0,5 cm-es vastagságúra és négyzet alakokra elvagdossuk. Mindegyik négyzet közepére teszünk egy-egy fahéjas cukorba mártogatott szilvadarabkát, és a négyzetek négy sarkát összeillesztjük, és gombóccá formáljuk.
Sós vízben kifőzzük. Ha megfőtt, szűrővel kiszedjük, lecsepegtetjük, és kis olajban megpirított zsemlemorzsába forgatjuk. Fahéjas porcukorral meghintve tálaljuk.



5 megjegyzés:

  1. Jaj vegem van!A szilvas gomboc a gyongem,imadom!Megeri a vacakolas..

    VálaszTörlés
  2. Éppen a héten csináltam én is. Hogy ez milyen finom, te jó ég!! Engem sem zavar, hogy maszatolni kell vele, amikor ilyen isteni! :-))

    VálaszTörlés
  3. Szuper, szuper szuper!!! Imádom én is, főleg tejföllel jól megcsepegtetve. Hoztam a tányéromat is.

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon szeretem és milyen sokáig nem mertem hozzá fogni, mert attól féltem szétfőzőm. De jól sikerült.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails