Oszd meg!

2009. augusztus 28., péntek

Fonott foszlós, mazsolás kalács

Fonott, foszlós kalács mazsolával:


Ugyan nem olyan szép, mint Yasmine kalácsai, de azért én is felteszem ide. Kacérkodtam a nyolcas fonással, el is kezdtem fonni a kalácsot vele, de felénél belegabalyodtam, és össze-vissza tekertem. :) (így járt a kis gasztropancser Gasztroboszi :) ) - na de nem sajnáltam olyan nagyon, az íze akkor is rendkívül finom. Mi igazi vajjal szoktuk megkenni, úgy a legfinomabb. Melegen nehezebb szeletelni, hidegen, másnap már nagyon szép szeleteket lehet vágni.


Hozzávalók:
3 dl langyos tej, 1 csomag élesztő, 15 dkg porcukor, 1 kávéskanál só, 1 tojás, 6 dkg margarin, fél kg liszt. mazsola, (tetejére lehet mákot szórni, nekem most az nem volt, kihagytam, de isteni rajta)

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukros tejben, majd a hozzávalókat összedolgozzuk, és megdagasztjuk. 1 órán át kelni hagyjuk meleg helyen.
Ha megkelt, három rudat sodrunk belőle, majd 3-mas fonatot készítünk belőle (én most a nyolcast próbáltam, mint mondtam, nem sok sikerrel), majd megkenjük a tetejét tojással. Díszítésként lehet mákot szórni a tetejére ízlés szerint.
Kivajazott, kilisztezett tepsiben megsütjük.

(Fontos!!! - Mivel ez a tészta rendkívül foszlós, puha, így a kalács is az lesz, és a tészta a tepsiben könnyen "szétfolyhat", ezért célszerű egy U alakú formába tenni az összefont kalácsot, aminek az oldala tartást ad, így a tészta nem oldalra, hanem felfele növekedhet.)

7 megjegyzés:

  1. Én is jöttem ám kalácsnézőbe! De a szöveget végigolvasva, még mindig kacarászok a gasztropancser kifejezésen. Még nagyon fiatal lehetsz, majd megjön a gyakorlat is, ne félj, el se tudsz ugrani előle! :-DDD
    Láttál volna engem a múlt héten, mikor az első fondant-omat csináltam!! Voltam ám gasztropancser néni!! :-DDD
    A kalácsodra visszatérve, gyönyörű lyukacsos a bélzete, szemmel láthatóan laza és foszlós. Nagyon rendben van!! :-))

    VálaszTörlés
  2. Kereszteld át "extravagáns foszlós kalács"-nak és máris OK a külső is. :D Nekem egyébként így is tetszik, csodás belülről. ;)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is jó lett a Te kalácsod is,nagyon jónak néz ki a tésztája.Magas is,foszlós is.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom, mi a bajod ezzel-szép lett kívül-belül!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszi lányok :), legfőképpen csak a 8-as fonással volt gondom!

    VálaszTörlés
  6. Mi tönkölylisztből készítettük, nagyon finom lett.
    Drága Keresztmamám ünnepi, húsvéti kalácsának az illatát éreztem a sütőből. <3 Köszönjük

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails