Oszd meg!

2009. augusztus 23., vasárnap

Barackkrémleves

Akár friss őszibarackból vagy nektarinból, akár konzervből (levét is felhasználva) elkészíthető ez a finomság. Ahogy én készítem:

Hozzávalók:
kb. fél kg sárga húsú őszibarack (vagy konzerv), 1 dl tejszín, 1,5-2 dl tej, 3/4 csomag vaníliás pudingpor, csipet só, cukor ízlés szerint, citromlé ízlés szerint, fahéj, mézeskalács fűszerkeverék vagy őrölt szegfűszeg

Elkészítés:
A barackokat kis kockákra vágom, és vízben felteszem főni (nem kell agyonfőzni, csak épp, hogy forrjon). Ízesítem a sóval, cukorral, citromlével, fahéjjal és mézeskalács fűszerkeverékkel (vagy szegfűszeggel). Ha felforrt, egy kicsi levet és egy-két merőkanál őszibarackot kiveszek a lábasból, és összeturmixolom botmixerrel, majd visszaöntöm. A tejet, tejszínt a vaníliás pudingporral egy tálban simára keverem, majd ha forr az őszibarackos lé, akkor hozzákeverem, és még egyet rottyantok rajta.
Kihűtve tálalom.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Múltkor Wise Lady ötlete alapján karamellizáltam alá cukrot,úgy is nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  2. Most vettem észre,hogy mennyi pillangód van itt, elég lett volna blogodat nézni mintának! :-))

    VálaszTörlés
  3. Igen, úgy is nagyon finom, én múltkor a sárgabarack krémlevest csináltam úgy Chef Viki ötlete alapján.

    VálaszTörlés
  4. Engem is vár 1 kg barack-senki nem eszi meg, mert szőrös...
    Ez lesz a sorsa!!!
    A karamellizálás ötlete Chef Vikitől származik-szerintem, és a barackokon kívül szilvával is működik-eszméletlen jó! Érdemes azt is kipróbálni!!!

    VálaszTörlés
  5. Á,igazad van,tényleg a Chef Vikinél volt előszőr!Elnézést kérek.Kipróbáltam én is.Hát a szőrös barack az nálunk se annyira megy ,mint a nektarin.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails