Oszd meg!

2009. november 19., csütörtök

Meggymártás pirított darával

Hú de nagyon szeretem. Sok-sok pirított darával. Néha a végén már a meggyet kipiszkálom belőle, mert általában sok meggyel készítem az íze miatt.


Hozzávalók:
kb. 30-40 dkg meggy (lehet fagyasztott is), kb. 1 dl tej, 1 dl tejszín, fahéj, citromlé, cukor, 1 vaníliás pudingpor, só, 1 csomag vaníliáscuko
a piríottt darához. olaj, só, kb. 30 dkg búzadara

Elkészítés:
A meggyet felteszem vízben főni, sózom, cukrozom, hozzáadom a citromlevet és a fahéjat, és egy vaníliáscukrot, közben a tejet és tejszínt csomómentesre keverem a vaníliás pudinggal (de lehet liszttel is helyettesíteni) és a forrásban lévő meggyes léhez keverem, mikor már megfőtt a meggy és besűrítem vele. Egy-kettőt forralok rajta, és kihűtöm, mert hidegen finom.

Elkészítem a pirított darát: kis olajban megpirítom a darát, megsózom, és annyi vizet adok hozzá, hogy szinte összeálljon (így nem lesz száraz), majd addig keverem, míg ismét morzsalékossá válik. (lefedve tárolom)

5 megjegyzés:

  1. Jaj de finom is ez! Régi munkahelyemen gyakran adták ebédre,imádta mindenki.Gergőnek babakorában ez volt a kedvence, nem volt foga, de nyelte, mint kacsa a nokedlit.:))

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de gyönyörűséges ez az új háttér! Olyan hangulata van, csodás! Képzeld, ezt a receptet nem ismertem. nagyon érdekes, kipróbáljuk :))

    VálaszTörlés
  3. Jajjj, de szép!...és milyen finom!...hmmm

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett az új blogruhád!!!!
    A mártást én is szeretem, de a család nem annyira, így ritkán csinálok. Nagyon guszta.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails