Oszd meg!

2009. július 19., vasárnap

Rakott zöldbab

Sajnos férjem nem nagyon lelkesedik a rakott zöldségekért, de én nagyon szeretem a rakott kelt, és a rakott zöldbabot is. Már évek óta nem csináltam, de mivel most itt a szezonja, hogy ne mindig főzelék meg leves legyen belőle, nekiláttam. És sikerült is, szerencsére. Nem is lehet elrontani. Nagyon fincsi lett.


Hozzávalók:
kb. 40 dkg zöldbab (lehet fagyasztott is), 4 dl rizs, só, kb. 30 dkg darált hús, 1 fej vöröshagyma, pirospaprika, olaj, 1 nagy doboz tejföl (450 grammos, de én kicsit többet használtam), a tetejére reszelt sajt (elhagyható)

Elkészítés:
A zöldbabot sós vízben puhára főzzük, majd lecsepegtetjük. A rizst úgyszintén megfőzzük vagy megpároljuk (ahogy szoktuk). Egy kis olajon megpirítom az apróra vágott vöröshagymát, lehúzom a tűzről, rászórok egy kis pirospaprikát, majd ráteszem a darált húst, és felöntöm egy kis vízzel. Addig főzöm, míg a hús meg nem puhul. Ezután egy tűzálló tálba rétegezzük a hozzávalókat: zöldbab, rizs, darált hús, rizs, zöldbab kerül a tetejére. A rétegek közé tejfölt kell rakni. A tetejét bőven megtejfölözzük, majd betoljuk a sütőbe, és addig sütjük, míg a tejföl "rásül" a zöldbabra. Ha készen van, és még meleg, reszelt sajtot lehet a tetejére tenni (még finomabb, ha füstölt sajtról van szó.) Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!!!! Most meg is tudnám enni. Én a rakott karfiolt is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg! Azt is lehet rakottan csinálni! Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails