Oszd meg!

2009. július 20., hétfő

Méhkas süti


Nemrégiben jártam egy boltban, ott megláttam a méhkas süti készítéséhez szükséges formát, és nagyon megörültem neki. Az interneten már több helyen láttam, gondoltam, kipróbálom én is. Kicsit lágy lett a massza nekem, (mert a hozzávalókat találomra tettem bele, előtte be kellett volna tennem a hűtőbe, mielőtt formázom.) De sebaj. Így is elfogyott.



Hozzávalók:

1 csomag (50 dkg) darált háztartási keksz, 30 dkg porcukor, 20 dkg vaj vagy margarin, 4 evőkanál kakaó, kb. 2 dl tej. 1 csomag kör alakú háztartási keksz az aljának (de lehet lekváros piskóta tallér is).

Elkészítés:
A hozzávalókat egy tálba tesszük, majd összegyúrjuk. (mielőtt a kakaót beletennénk, egy kis anyagot kiveszek, vagy külön összegyúrom, ez lesz a világos rész, a méhecske a kaptáron). Az összegyúrt masszát a formákba töltjük, majd kivesszük, és a keksz lapra rátesszük.
(Úgy szebb, ha a méhecske lesz a világos masszából, a kaptár pedig a sötétből, de lehet egy színből is).
Belsejébe töltelék tehető, ha még a formába belenyomjuk egy fakanálnak a nyelét, így helyet csinálva a tölteléknek.
Gesztenyés változatban is készíthető.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails