Oszd meg!

2010. január 20., szerda

Szülinapi torta

Születésnapi torta apukámnak. Már több, mint egy hónapja volt, de valahogy el vagyok késve... :-))
Egyszerű piskótatésztát egyszerű csokikrémmel töltöttem meg, nem ez volt a nagy szám, hanem az, hogy végre kipróbálhattam, hogyan készül a fondant marshmallow pillecukorból.
Kiskukta mindig olyan szép fondantos tortákat készít, és elhatároztam, hogy apukámnak most nem a cukrászdából fogunk rendelni (torták terén sem vagyok egy nagy mester na... :-) ), hanem megpróbálok én fabrikálni valamit.
Mindig azt gondoltam, hogy a tortakészítés egy hűdehatalmas dolog, ez valahogy igaz is, most hogy kipróbáltam, mert két picinyke mellett neki kell veselkednem, hogy gyorsan olyant alkossak, ami kinéz is valahogy.
A fondanttal nem akartam sokat vacakolni, olvastam, hogy nemcsak gyúrogatni lehet, hanem keverőtálas mixerben is nagyon jól lehet összeállítani. Én ezt az egyszerű megoldást választottam.

Íme hát a torta, nem éppen férfias színek, de ez csak egy fondant próba volt a meglévő Lidl-s pillecukorból. Kiszúrók híján meg a linzerszaggatóval lettek a virágok.... - azért valahogy csak feltaláltam magam, mert megszületett az első fondantos tortám:


Itt meg a fondantkészítés mozzanatai:

A barackszínű masszához egy kis kakaót kevertem, hogy a virágok más színűek legyenek a tetején. Nem profi munka, a végére már fogytán volt az időm és a türelmem a kis takaró golyók gömbölygetéséhez, úgyhogy azok elég girbegurbák lettek.
A fondantkészítés rejtelmeiről itt tájékozódtam.

3 megjegyzés:

  1. Boldog születésnapot kívánok az apukádnak!!!

    Nagyon szép lett a tortád, ügyes vagy nagyon!!

    Kérlek nézzél be hozzám, szeretnélek meghívni egy játékra.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyi vagy! Látod, nem ördöngösség, mondom én!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépséges, micsoda ajándék!
    Ügyes vagy nagyon!
    Apukádnak boldog szülinapot így ismeretlenül is!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails