Oszd meg!

2010. február 1., hétfő

Kókusztej házilag

Gondoltam, kipróbálom a kókusztejet. Nem mintha igazi tejet nem innék, de gondoltam fogyásomnak is jót tesz, ha a nehéz tejéntejci után beiktatok valami kókuszosabbat.
A kókuszzsír jótékony hatásairól olvastam a neten, így adta az ötlet magát.



Hozzávalók:
1 csomag kókuszreszelék (lehetőleg olyan, amiben kizárólag kókuszreszelék van, nem kén-dioxiddal kezelt), víz (én kb. másfélszer annyit tettem rá, mint amennyi a kókuszreszelék volt, de ha valaki zsírosabbat szeretne, kevesebb vizet tesz, ha hígabbat, akkor többet.

Elkészítés:
A kókuszreszeléket másfélszeres lobogó forró vízzel este leöntjük, és reggelit úgy hagyjuk egy tálban.
Másnak fogjuk a botmixert, és vigyázva, nehogy az ujjunkat daráljuk le (mint ahogy én is jártam :(( - ez az ujjam már másodszor sérült, harmadszorra már bizti nem marad meg) és összebotmixereljük a vizes kókuszreszeléket jó habosra. Ezután valami szűrőfélén (én függönyanyagon) leszűrjük, és ki is csavarom, mert a zsírosabb része a végén jön.
Hűtőben tárolható néhány napig.

Olvastam a neten több helyen, van, aki fel is forralja 5-10 percig, van, ahol meg azt olvastam, hogy a forralás nem jó, mert hidegen "sajtolva" az igazi.
Hűtőben való tárolás után a tetején (ha zsírosabb volt a kókuszreszelék - nem egyformák!!!), visszamarad egy hártya, ez a kókuszzsír, amit le lehet szedni, és további sütésre-főzésre felhasználni.

Nagyon fincsi édesen ízesítve, illetve kakaó is fincsi vele. (olyan, mint a Bounty csoki - azt mondta kisfiam :) )

Másodszor is ki lehet facsarni a megmaradt kókuszreszeléket, azonban már ekkor kevesebb vízzel, és lehet számítani, hogy nem lesz olyan zsíros, kissé vízízűbb lesz.

A kókusztejet lehet önmagában ízesítve is inni, illetve további ételek, gyümölcslevesek, ... stb. alapanyaga is lehet.

Egy függönyanyagon leszűrtem:



A megmaradt kókuszzsír, amit sütésre felhasználok majd:



4 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó!! Még nem is hallottam, hogy készül!!!

    VálaszTörlés
  2. Harmadszorra már biztos, nem marad meg...:)))

    Jesszusom! :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó hogy elkészítetted, így már én sem gondolkodom rajta tovább. Én a tv-ben láttam hogyan készül, és ott főzéshez, levesek ízesítéséhez használták fel. Na holnap ki is próbálom!! Köszi!!!

    Te jó ég, vigyázz nagyon az ujjadra!!! Ezt még olvasni is szörnyű volt!!!

    VálaszTörlés
  4. Jesszusom, miket csinálsz! Ügyi vagy!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails