Oszd meg!

2010. július 31., szombat

Töki pompos

Töki pompost még nem készítettem, de most kipróbáltam, megkóstoltuk. Nagyon finom.
Eredetileg hajtott pizzát szerettem volna készíteni, de változtattam az elképzelésen, így lett belőle ez a majdnem töki pompos.
Tésztájának az én bevált pizza tészta receptemet használtam, (és nem tettem bele krumplit, mint ahogy az eredeti receptben van) és feltétnek a szalonna mellé tettem egy kis kolbász darabkákat is. Igazából lila hagymával van írva az eredeti recept, de az most nem volt, így maradt a sima vöröshagyma és egy kis újhagyma is került rá.
A mennyiségből 3 db kerek pizzalapnyi lett.


Tészta:
hozzávalók:
kb. 50 dkg liszt, 1 egész élesztő, 2,5 dl tej, 1 kis doboz tejföl, só ízlés szerint, 1,5 teáskanál cukor

Tészte elkészítése:
A langyos cukros tejben elmorzsoljuk az élesztőt, majd felfuttatjuk.
A többi hozzávalóval együtt közepes keménységű tésztát gyúrunk (vagy kézzel vagy a kenyérsütő segítségével), és 1 órán át kelesztjük letakarva meleg helyen. Utána három felé vesszük, és kinyújtjuk a bevajazott pizzasütő lapokon.

Feltét:
1,5 doboz nagy tejföl, 2 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2-3 szelet szalonna, reszelt sajt (lehet füstölt is és sima vegyesen), kb. 15 cm-nyi kolbász.
A tejfölbe elkeverjük a zúzott fokhagymát, közben a szalonnát kis kockákra vágjuk, és serpenyőben zsír nélkül megsütjük, hogy ropogós legyen.
Közben az első lapot betesszük sülni a meleg sütőbe, mikor félig készen van, megkenem egy kenőtollal a szalonna zsírjával, ráteszem a fokhagymás tejfölt, a sült szalonna darabkákat, a kolbász darabkákat, a karikákra vágott hagymát, és újra betolom a sütőbe. Mikor majdnem készen van, jól megszórom reszelt sajttal.

Jó étvágyat!

Így festett egészben, kerekre csináltam, de lehet szögletes tepsiben is:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails