Oszd meg!

2009. augusztus 18., kedd

Baconba tekert csirkemell darabok őzgerinc formában

Ismét Andi konyhájában bukkantam erre az egyszerű, de mégis fantasztikus receptre, mely a sütési időn kívül rendkívül gyorsan összedobható, finom és különleges.


Akár pulykamellből is elkészíthető. Szeletelni hidegen kell, mert akkor nem borul ki a belseje. Én már mindjárt sütés után vagdosni akartam, mert furdalt a kíváncsiság, hogy milyen lehet belül, de így nem nyújtott olyan "egybekaja" látványt, így hűtőbe tettem, és másnap szeleteltem. Viszont akár melegen lehet fogyasztani, akár hidegen - hidegtálakhoz is megteszi szerintem.

Szeletelve:

Hozzávalók:
kb. 60 dkg csirkemell, 20 dkg szeletelt bacon, kis petrezselyem, só, bors, 4 evőkanál tejföl, 15 dkg reszelt sajt, 3 evőkanál liszt, 2 db tojás, egy kis zsemlemorzsa és margarin az őzgerincforma kikenéséhez

Elkészítés:
Elkészítem a tölteléket: A csirkemell filét felkockázom, megsózom, borsozom, majd hozzárakom a petrezselymet, a 3 evőkanál lisztet, a tejfölt, a reszelt sajtot, és az egészet jól összekeverem.
Az őzgerinc formát kivajazom, majd icipicit megszórom zsemlemorzsával. Az őzgerinc formát ezután kibélelem a baconnal úgy, hogy a szélei kilógjanak a formából, hogy az alját ezzel még be tudjam takarni. Belerakom a csirkemelles tölteléket, majd a bacon széleivel befedem az egészet. Ezután hosszában még egy bacon csíkot rakok a tetejére (ami az alja lesz), hogy majd ne folyjon ki.
Sütőbe tolom, megsütöm, ha megsült, kiborítom egy másik tepsire, és visszatolom a sütőbe, hogy a bacon szeletek is megpiruljanak. 40-60 perc alatt készre sül az egész.
(Megjegyzés: én nem raktam rá tejfölt és reszelt sajtot, mert ha megfordítom, akkor az egész csak az alja lesz, és nem érvényesül)



Az elkészítés folyamata képekben:



4 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos és igazán ügyes az ötlet is és a kivitelezés is. Így biztosan nem lesz száraz a csirkemell, mert és olyant nem csinálhatok, a férjem nem eszi meg. Valami jó kis salátával laktató is lehet. És szép is! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper, és mesésen szép lett. Így még nem sütöttem húst, de kifogom próbálni. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet, köszi! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg jó ölet!
    Nézz be hozzám!:))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails